MOTTO

Viețile noastre se încheie în ziua în care ramânem tăcuți în privința lucrurilor care contează...

miercuri, 27 martie 2013

Înțelepciune tuturor...



Să nu fi fost distanța atât de pronunțată între sărăcia extremă și bogăția absolută, Lenin avea să fie un un mic idealist, filosof sau poate chiar un mic terorist al Imperiului Țarist.


Să nu fi fost condiționările și presiunile exagerate asupra Germaniei interbelice, puțin probabil că Hitler avea să fie susținut de masele largi.



Cu toate că, istoria nu recunoaște metodologic întrebarea ”ce-ar fi fost de-ar fi fost?” vreau să accentuez importanța conjuncturii ca premisă pentru nașterea anumitor mișcări sociale.
În sec. XXI extremismul e mai puțin valabil, mișcările în masă fie sunt anihilate de instituțiile speciale, fie sunt din start sortite eșecului în baza presiunilor informaționale. De fapt e mai bine așa, forța naște forță - e o lecție a istoriei.

Dar în schimb apar noi forme de manifestare, noi forme de protest social, protest în masă.

Sistemul politic din RM își epuizează forțele pe zi ce trece. Eu văd doar partea bună în această situație...
Soluția e simplă:
1. Fie actuala clasă politică va implementa schimbările necesare (mă refer la clasa politică indiferent de coloratură și aparatul birocratic la nivel APC/APL).
2. Fie clasa politică va fi schimbată radical, în scopul producerii schimbărilor necesare, de persoane cu adevărat motivate de ideea ”binelui comun”.


Și da, să nu uit.
Cadourile gen Porshe, gen deplasări prin Maldive sau nu mai știu eu ce, nu sunt ”la modă” într-o societate unde majoritatea populației se trezește și se culcă cu gânduri și planificări financiare cum să ajungă de la o zi la alta.
Variantele unora, ”atmazka” gen ”eu am putut, eu am reușit, poate fiecare să reușească” - nu ”kanaiește” dragii mei și voi știți mai bine de ce...
_____

”înțelepciune tuturor”

_____
Recomand: ”Om bogat, om sărac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu